Fyzikové z University of California v Riverside si novou experimentální metodou trochu pohráli s pozitroniem, což je atomu podobná struktura tvořená elektronem a jeho kladně nabitou antičásticí – pozitronem. Vysoké koncentraci pozitronia v dutinách oxidu křemičitého dosáhli ozařováním tohoto materiálu pozitrony z vhodného izotopu sodíku. Zjistili, že pozitronium zdaleka není tak stabilní jako běžné atomy a při vzájemné strážce okamžitě anihiluje za vzniku gama záření. Podařilo se jim též připravit stopy dvojpozitronia, které tvoří dva elektrony a dva pozitrony.
Hybrid versus elektromobil
I vývoj technologií kráčí křivolakými cestami. Desítky let se předpokládalo, že klasický automobil se spalovacím motorem bude nahrazen elektromobilem. Ve srovnání s ním je koncept hybridního automobilu (kombinace elektromotoru a spalovacího motoru) poměrně nový. Přestože automobil se dvěma typy hnacích jednotek je zjevně složitější než samotný elektromobil, hybridní automobily se běžně prodávají na trhu a několik produktů firmy Toyota si můžeme koupit i u nás. Elektromobil stále zůstává raritou. Nepodařilo se totiž vyvinout vhodný zdroj energie, který by snesl alespoň částečné srovnání se spalovacím motorem a je docela dobře možné, že je to nemožné, že takový akumulátor prostě neexistuje. Stejně tak je možné, že vhodný princip bude odhalen během několik let a hybridní automobily se stanou jakousi hříčkou na cestě vývoje, něco jako automobily poháněné parním strojem, které najdeme již jen v muzeích. Zatím se zdá, že dalším krokem bude automobil vybavený vodíkovým palivovým článkem, který bude dodávat elektřinu motoru.