Jon a Sandy Spallino se stali první americkou rodinou, která si zakoupila (na dvouletý leasing za 500 USD měsíčně) její nový automobil FCX poháněný vodíkovým palivovým článkem. Firma, která již tento vůz prodala v USA několika městským úřadům považuje zahájený test zákaznické důvěry za rozhodující pro její další vývoj aut poháněných vodíkem. FCX je zatím jediný automobil poháněný vodíkem, který ve Spojených státech získal schválení pro každodenní provoz od Americké agentury pro ochranu životního prostředí (U.S. Environmental Protection Agency) a příslušných kalifornských úřadů. Tento model (2005) FCX ujede asi 190 mil. (asi 300 km) a na jednu nádrž vodíku při spotřebě asi 4,5 l na 100km.
I když Honda si systematicky buduje pověst pionýra v oblasti nízko-emisních technologií, její vedení nepředpokládá, že k masovému prodeji automobilů na vodíkový pohon dojde brzy. Jak upozornil John Mendel, vicepresident automobilové divize americké divize Hondy, nezbytnou primánkou pro získání významného množství zákazníků pro FCX a jeho následovníky je napřed vybudování systému pro levnou výrobu, skladování a distribuci vodíku – tak, jak je tomu dnes u benzinu. Kalifornie je zde, jako často, na čele : její guvernér Arnold Schwarzeneger podepsal nedávno rozhodnutí, podle kterého se má pokrýt celé území státu dostatečně hustě vodíkovými čerpacími stanicemi do roku 2010. Teprve vybudování takového systému ve velkém rozsahu patrně posune vodíkový automobilismus na úroveň cenově srovnatelnou se stávajícím automobilismem benzinovým. Celý problém však nemá jen ekonomickou (a ekologickou !) ale také politickou dimenzi : rozvoj vodíkového průmyslu slibuje výhledově významný přínos pro snížení závislosti vyspělých zemí na ropě – což je vzhledem k současné situaci a perspektivám vývoje na Blízkém východě, který je jejím největším zdrojem, nanejvýš žádoucí.