Vhodně rozmístěné palice a kovové desky mohou pomoci při záchraně horníků uvězněných při důlním neštěstí. Tým Doc. Sherifa Hanafyho z University of Utah testuje v opuštěném měďném dole poblíž arizonského Tucsonu svůj nový systém. V celém dole by ve vhodných vzdálenostech byly rozmístěny kovové desky s palicemi. V případě závalu by ti horníci, kteří přežili, došli na tato místa a usilovně by jimi bušili. Na povrchu umístěné citlivé detektory by zaznamenávaly záchvěvy způsobené údery a software vyvinutý na University of Utah by určil přesnou polohu uvězněných horníků.
Seriový elektromobil

Americký výrobce elektromobilů, společnost Tesla Motors, včera v kalifornském Hawthorne představil svůj nový model S, který měl stát prvním světovým sériově vyráběným elektromobilem. Od roku 2011 by z výrobního závodu mělo vyjet 20.000 ks ročně, což na automobilku není příliš mnoho. Jde o pětimístný sedan poháněný lithiovými bateriemi s dojezdem až 480 km, který dosáhne takové rychlosti, že se bude moci bezpečně pohybovat po dálnici. Tradiční nevýhody, jako vysoká cena (57.000 dolarů) a čtyřhodinové dobíjení baterií však zůstávají. Foto Tesla Motors.
11.8.2015: Společnost Tesla Motors, nejpřednější světový výrobce elektromobilů, zveřejnila video svého nového speciálního robota, který je určen k nabíjení elektromobilů. Samostatně zvládne zasunout zástrčku do zásuvky, takže řidič vůbec nemusí vystoupit z auta. Je to sice roztomilé zařízení, ale budoucnost elektromobilů zůstává stále nejistá, a to i přes masivní podporu americké vlády. Společnost Tesla Motors od ní zatím obdržela úhrnnou částkou 2,4 miliardy dolarů formou daňových i jiných úlev, levných půjček a dotací kupujícím.
Jolinar 12.8.2015: neni pravda, ze Tesla jiz obdrzela dotaci nebo podporu 2.4 mld dolaru! Tato cifra pocita s danovymi ulevami na GigaTovarnu a Tesla tovarnu v budoucich 20 letech ($1mld), vladni pujcku, kterou Tesla jiz splatila ($400mil) a jeste k tomu pripocitava federalni danovou ulevu $7500, kterou dostane kupujici na vsechny elektromobily - ne jen Tesly (brzy 100.000 Tesel * $7500 = $750mil), mistni dotace/danove ulevy jednotlivych statu a zrejme jeste neco aby to dalo ty $2,4 mld. Kazdopadne, jak jsem jiz rekl, jen cast z teto sumy uz dostali (federalni danove ulevy na nakup EV) a rozhodne ne celou. Stejne tak na stejnou sumu ma narok kazda automobilka produkujici elektromobily - nebo alespon na ty federalni ulevy...
8.11.2019: Elektromobily nejsou bez problémů. Každý hasič potvrdí, že hašení hořícího elektromobilu s obrovskou výkonnou baterií není snadné. Rozhodně je lepší držet se od něj dál. Práci hasičů komplikuje uložení elektrochemických článků ve spodní části vozidla i skutečnost, že požár může nečekaně vypuknout dlouho po nehodě. Požár vozidla Tesla způsobený nárazem dne 4.10.2019 dopoledne na tyrolské silnici B 172 řešilo na 51 hasičů ze čtyř sborů. Nakonec musili stále doutnající automobil ponořit na 3 dny do nádrže s vodou.
Stavba formule ČVUT vrcholí

Tisková zpráva ČVUT
Studentský tým ČVUT pod názvem CTU CarTech působící na Českém vysokém učení technickém v Praze dokončuje v těchto dnech historický první prototyp vozu kategorie Formula Student. Veřejnost bude mít možnost vůz poprvé spatřit na výstavě Amper 2009, který proběhne od 31. března do 3. dubna 2009 na výstavišti v Letňanech.
Kromě vozu bude k vidění prezentační panel elektroniky a mechatroniky vozu, zejména robotizované řazení a kontroly trakce. Program týmu bude i v dalších měsících nabitý a vyvrcholí na soutěži Formula Student Germany na okruhu Hockenheimu, který proběhne 5. až 9. srpna 2009.
Tým CTU CarTech je historicky prvním týmem z České republiky přihlášeným na tuto soutěž a poměří své síly s dalšími 77 týmy z celého světa. Tým ČVUT tvoří 35 studentů Fakulty elektrotechnické a Fakulty strojní.
Formule má motor vzadu před zadní nápravou s objemem 600 kubických centimetrů a výkonem sto koní. Stroj váží bez jezdce kolem dvě stě kilogramů. Stavba formule, její provoz, náklady na tým a účast na třech soutěžích přijdou celkem asi na milion korun. I z tohoto důvodu hledá tým CTU CarTech partnery, kteří mu pomohou zabezpečit projekt finančními prostředky, výrobou části vozu, poskytnutím know-how, nebo i způsobem dle vlastního návrhu.
Více informací o formuli ČVUT najdete na http://cartech.cvut.cz/index
Genom neandertálců
Úplný genom neandertálce starého 38 000 let byl nyní sekvenován německými genetiky na Max-Planckově ústavu evoluční antropologie v Lipsku. Detailní údaje z předběžné analýzy byly zveřejněny na konferenci American Association for the Advancement of Science v Chicagu, která začala 12. února. Jak moderní Homo sapiens tak neandertálci žili společně od doby před 400 000 lety až do období před 30 000 lety, kdy neandertálci vyhynuli. Bude jistě poučné srovnat oba genomy.
12.5.2013: Sekvence celého genomu Neandrtálců byla získána z kosti palce nohy ze střední Sibiře. Pracovníci z Max-Planckova ústavu evoluční antropologie v Lipsku připravili genomovou sekvenci 50krát dokonalejší než sekvence publikovaná v roce 2010. Pomůže to při mapování evolučního procesu Neandrtálců, Denisovanů i moderních lidí.