Vodní skener

22.7.2017
Robotická ruku namáčející skenovaný předmět, vlevo zrekonstruovaná podoba (foto  ACM SIGGRAPH 2017).

Tvar třírozměrného tělesa lze digitalizovat na základě jeho pomalého zanořování do kapaliny podle Archimedova zákona. Ponořená část vytlačí odpovídající objem vody, jež lze určit na základě vzestupu hladiny. Z těchto údajů můžeme zrekonstruovat vzhled tělesa. 3D skener na základě Archimedova zákona zkonstruoval izraelsko-čínsko-kanadský tým. Poprvé zařízení předvedou veřejnosti na letošní konferenci SIGGRAPH, která proběhne v Los Angeles ve dnech 30.7. - 3.8. Na dobrý výsledek potřebujeme tak tisíc ponorů pod různými úhly, takže jde o mnohem pomalejší zařízení, než běžně užívané skenery optické. Na druhou stranu lze bez problémů celou práci na mnohem jednodušším a levnějším zařízení svěřit robotu. Další výhodou je, že vyduté (konkávní) i jinak skryté tvary a povrchy s velkými rozdíly v odrazu světla nepředstavují problém. Na obrázku vidíme robotickou ruku namáčející skenovaný předmět, vlevo zrekonstruovanou podobu (foto ACM SIGGRAPH 2017).

Více o vodním 3D skeneru a průběhu skenování lze shlédnout na tomto videu.

 
Odeslat komentář k článku "Vodní skener "



Opište text z obrázku:

Odeslat článek "Vodní skener " e-mailem

Diskuse/Aktualizace