Společnost Ford Motor company začíná dodávat autobusy s vodíkovým pohonem. Nejde sice zatím o rozsáhlou sériovou výrobu. V letošním roce jich dodá nejrůznějším severoamerickým zákazníkům 30 kusů, osm z nich na Floridu do Orlanda, kde budou zajišťovat městskou dopravu. Od loňského roku jezdí tři vodíkové autobusy Ford E-450 s desetiválcovým motorem o obsahu 6,8 litru v kanadské Ottawě a dva ve Vancouveru. Vzhledem k tomu, že několik desítek osobních automobilů Ford Focus výlučně na vodíkový pohon již brázdí silnice Severní Ameriky, stává se společnost Ford Motor Copany lídrem na trhu vodíkového pohonu, tak jako japonská Toyota má náskok ve vývoji automobilů hybridních.
Při spalování vodíku vzniká pouze voda, žádný oxid uhličitý. Jeho většímu rozšíření jako paliva do spalovacích motorů brání zatím tři věci. Není dořešena výroba dostatečně šetrná k životnímu prostředí. Většinu vodíku zatím získáváme z ropy nebo zemního plynu postupem zvaným reformování. Dalším problém je nedořešené skladování tohoto plynu zejména v nádržích automobilů. I když v posledních letech bylo dosaženo významného pokroku, definitivní řešení stále chybí. A poslední překážku představuje neexistující infrastruktura. Má-li vodík nahradit ropné produkty, musí mít síť jeho čerpacích stanic srovnatelnou hustotu se současnými benzinovými pumpami. O velkých nadnárodních společnost si můžeme myslet co chceme, avšak žádný z těchto problémů bez nich nebude vyřešen, protože nikdo jiný nedisponuje dostatečnými prostředky k završení tak náročných úkolů.