Společnost Linde AG, velký dodavatel technických plynů, v roce 2005 prezentovala svou vizi „Evropské vodíkové dálnice“ – dálničního okruhu procházejícího hlavními centry vývoje a výroby automobilů v Německu, jež má být vybudována nákladem 30 milionů EUR. Čerpací stanice na vodík od sebe budou vzdáleny cca 50 km, tedy stejně, jako běžné benzínové pumpy. V této oblasti není koncern Linde AG bez zkušeností. Zatím se ve světě podílel na výstavbě 20 vodíkových čerpacích stanic, kde mohou toto paliva nabírat autobusy a automobily. Prvním krokem k využití vodíku jako paliva spalovacích motorů je výstavba plně automatizované plnicí stanice vodíkových trajlerů, jež byla dána do provozu v listopadu 2005 na severní Moravě. Slouží k plnění trajlerů specializovaných pro přepravu tohoto plynu a je pouze dálkově monitorována z výrobního centra v Třinci. Většímu rozšíření vodíku jako paliva zatím brání skutečnost, že naprostou většinu vodíku získáváme tzv.reformováním zemního plynu, tedy neobnovitelného zdroje.