Technologie "motion capture" překonána?

2.3.2013

Motion capture je založena na animaci založené na snímání pohybu reálných osob oblečených ve speciální přiléhavý oblek pokrytý odrazkami, které odrážejí infračervené paprsky. Vysílá je a přijímá speciální kamerový systém. Animační software na základě těchto dat vytvoří postavu, např. Gluma v Pánovi prstenu. Softwarový experti z Max-Planck-Institut für Informatik v Saarbrückenu předvedou na veletrhu CeBIT v Hanoveru ve dnech 5.-9.3.2013 mnohem jednodušší způsob. K témuž jim stačí pět až dvanáct běžných videokamer a herec v normálních šatech. Oč jednodušší je hardware, o to složitější musí být software.

Přemysl Grepl 13.4.2013: Vypadá to na nízkonákladové řešení vhodné pro animace s ne tak vysokým rozlišením např. pro hry. Navíc popsaná technologie řeší jen část problému, protože v podstatě všechna výstupní data/pohybové vektory se po nabraní dále upravuji (přenesení na CGI postavu, vyhlazení křivek pohybu, úpravy úvratí, translace na animační rig, atp.) - pouze v případe ze se jedna o live stream na avatar, se další úpravy z podstaty užití neprovádí.

 
Odeslat komentář k článku "Technologie "motion capture" překonána? "



Opište text z obrázku:

Odeslat článek "Technologie "motion capture" překonána? " e-mailem

Diskuse/Aktualizace