Tisková zpráva CTU (ČVUT): Studentský tým CTU CarTech pod záštitou Českého vysokého učení technického v Praze dosáhl na německém Hockenheimringu 19. místa v mezinárodní konkurenci. Český tým porazil 58 univerzitních týmů z celého světa. Šlo o historicky nejnabitější podnik mezinárodní soutěže Formula Student/SAE. Celkem se jej účastnilo 109 týmů z 25 států a 5 kontinentů, z toho 6 posledních vítězů, a přes 3000 studentů. Na příštím závodě v maďarském Györu představí CTU CarTech první českou studentskou elektroformuli. Podnikem Formula Student Germany na německém Hockenheimringu ve dnech 31. července až 5. srpna zahájil tým CTU CarTech soutěžní sezonu 2012. Soutěžilo se ve dvou kategoriích – Combustion (formule se spalovacím motorem) a Electric (formule s elektromotorem). Do kategorie Combustion nastoupilo 77 týmů, do kategorie Electric 32 týmů. Český tým startoval v kategorii Combustion. V historicky nejnabitější konkurenci, ve které nechyběli vítězové posledních šesti světových soutěží Formula Student/SAE, dosáhl tým CTU CarTech úspěchu v podobě celkového 19. místa. Dokázal tak porazit 58 týmů mnohdy věhlasných univerzit, což představuje ve světových měřítkách výborný výsledek.
Tým CTU CarTech vyslal do soutěže monopost s označením FS.04. Ač vychází z předchozí konstrukce FS.03, jde z velké části o novou konstrukci. Na základě loňských zkušeností byla vylepšena geometrie rámu, došlo k optimalizaci sacích a výfukových kanálů motoru nebo k významnému odlehčení celého vozu díky použití nejmodernějších technologií zpracování kompozitních materiálů. Formula Student Germany začala jako každá soutěž seriálu Formula Student/SAE technickou přejímkou, kde komisaři sledovali zejména bezpečnostní parametry vozu. Český monopost FS.04 prošel hned v první den přejímek, což však pro další týmy nebylo zdaleka takovou samozřejmostí – mnoho z nich muselo formuli ještě dodatečně upravovat, aby úvodní požadavky vůbec splnily. Díky důkladné předchozí přípravě a hladkému průběhu přejímky však čeští studenti získali den volna navíc pro testování a ladění.
Soutěžit se začalo v pátek 3. srpna. Tento den byl věnován tzv. statickým disciplínám, ve kterých měli studenti za úkol prezentovat před komisí konstrukční návrh, analýzu nákladů a business plán. CTU CarTech se v této části soutěže pohyboval ve středu pole – v obrovské konkurenci šlo o dobrý základ pro následné disciplíny. Další na programu byly dynamické disciplíny. V jízdě na čas na trati ve tvaru osmičky (pro zhodnocení kvalit podvozku) se Češi umístili na 22. místě, v akceleraci na 75 metrů s pevným startem (pro zhodnocení výkonu motoru a trakce) na perfektním 6. místě. V jízdě po technické trati, disciplíně Autocross, jejíž výsledek zároveň sloužil jako kvalifikace pro účast v hlavní dynamické disciplíně, vytrvalostním závodě (Endurance), dosáhl český tým na 25. místo. Najisto se tak umístil v první třetině startovního pole. Poslední den se nesl ve znamení vyvrcholení celé soutěže: vytrvalostním závodě na 22 kilometrů. Ten ověřoval všechny parametry vozu a zejména kvalitu jeho konstrukce. Závod ztraktivnil i online livetiming a přímý internetový videopřenos, takže kroužící formule mohli diváci sledovat živě na internetu. 38 týmů ze 77 startujících tuto závěrečnou disciplínu vůbec nedokončilo, a to včetně největšího favorita na celkové vítězství, aliančního týmu univerzit DHBW Ravensburg a Oregon State University. O to cennější bylo, že CTU CarTech dosáhl se svou formulí 16. místa, do kterého se započítalo i hodnocení spotřeby, ve kterém česká formule patřila mezi ty lepší týmy.
Po součtu všech disciplín se tým CTU CarTech umístil v kategorii Combustion na celkovém 19. místě. Vítězem kategorie Combustion se stal tým stuttgartské univerzity, v kategorii Electric prvenství slavila nizozemská technická univerzita v Delftu. „Jsem hrdý na celý náš tým, odvedl perfektní práci. Celý víkend jsme prošli bez potíží, byli jsme jedním z prvních týmů, který prošel nejtěžší technickou přejímkou ze všech technických přejímek v sérii Formula Student. Celkové umístění na 19. místě považuji za úspěch, protože 19. místo na letošním ročníku FSG je srovnatelné s 19. místem na celém světě,“ říká Ing. Nikita Astraverkhau, šéfkonstruktér týmu CTU CarTech. Do příští soutěže Formula Student/SAE, která se koná 17. – 20. srpna na okruhu v maďarském Györu, vstoupí tým CTU CarTech již také v kategorii Electric. Bude se jednat o českou premiéru studentské formule na elektrický pohon.