Americké společnosti Envia Systems se podařilo zhotovit lithiový akumulátor, v němž množství uložené energie překračuje 400 Wh/kg. Využili při tom anodu z nanokystalické směsi uhlíku a křemíku, katodu z oxidu manganičitého i elektrolyt dle jejích vlastních patentů. Lehčímu elektromobilu umožní takový akumulátor ujet na jedno dobití více než 400 km. Byť jde technologicky o velký úspěch, budoucnost elektromobilů je stále nejistá. Pro větší automobily je i tento výkon nedostatečný a doba potřebná k jeho opětovnému nabití zůstává dlouhá. Výměna celého akumulátoru je sice teoreticky možná, avšak náročná. Dostatek energie pro pohon automobilu obsahuje akumulátor o hmotnosti stovek kilogramů. Elektromobily možná vždy zůstanou lehkými vozítky pro přepravu na krátké vzdálenosti. Experimenty naznačují, že těžší vozidla na delší vzdálenosti by mohla vzniknout z dnešních hybridů. Při jízdě po dálnicích a hlavních silnicích by získávaly bezkontaktně elektřinu z vedení zabudovaných do vozovky (akademon.cz 5.6.2009), na vedlejších silnicích by přišel ke slovu klasický spalovací motor. Foto Envia Systems