Přímá vládní podpora vybraných průmyslových odvětví vede spíše k problémům než k prospěchu. Můžeme se o tom přesvědčit i ve Spojených státech. Obamova vláda před třemi lety vyčlenila 2,4 miliardy dolarů na podporu společností vyrábějících lithiové baterie pro elektromobily. Cílem bylo vytvořit ve Spojených státech toto průmyslové odvětví. Zájem o elektromobily zůstává ve srovnání s klasickými automobily se spalovacími motory nevalný. Výsledkem je několik živořících továren na výrobu baterií, které nikdo nechce. Výrobci hybridů využívají niklové metalhydridové baterie, které nakupují od velkých a osvědčených asijských výrobců. Zájem o elektromobily roste jen velmi zvolna, i když začínají pomalu dosahovat vlastností srovnatelných s vozy se spalovacími motory. Vysoká cena leckoho odradí.
nuclear 5.10.2012: Motorka Harley-Davidson potřebuje pouhých 13kW k přepravě člověka rychlostí 90km/h, přitom váží téměř 250kg. Lze si tedy představit elektrické auto lehké konstrukce,menších rozměrů, které se těmto parametrům přiblíží. Pokud však by muselo (z jiných důvodů) vypadat stejně jako běžné spalovací auto, tak nemůže být lepší. Sám bych si moc rád takový "project" postavil, avšak v Evropě pouze v GB mají příznivou legislativu pro tyto věci.