Kamenné bloky pro výstavbu Zakázaného města v čínském Beijingu přepravovali dělníci na saních po uměle vytvořených ledových cestách. Podrobný popis přepravy 123 tun těžkého kamene v zimě roku 1557 nalezl v textu z roku 1618 Jiang Li s kolegy z Beijingské vědecko-technologické univerzity. Nejprve připravili cestu poléváním země vodou. V tuhé severočínské zimě velmi rychle zmrzla. Těsně před saněmi ledový povrch znovu polévali vodou, čímž ještě snížili tření. Každý, kdo někdy vstoupil na ledovou plochu pokrytou vrstvičkou kapalné vody, ví, jak kluzký je to povrch. Vůz se 123 tun těžkým kamenem utáhne asi 1.500 lidí, sáně 350 a sáně na mokrém povrchu přibližně 50. Podařilo se dosáhnout výrazné úspory pracovních sil. Ne, že by nedostatek lidí byl čínským problémem. Zásadní rozdíl je zabezpečit a koordinovat práci 1.500 nebo 50 burlaků. Kameny se takto přepravovaly na vzdálenosti 70 km. Vodu zabezpečovaly studny vyhloubené podél cesty po pěti stech metrech.