Konečně průlomový akumulátor pro elektromobily?

2.4.2013
Schema fungování akumulátoru hliník-vzduch

Izraelská společnost Phinergy předvedla akumulátor založený na reakci hliníku se vzduchem, určený pro pohon elektromobilů. Malé autíčko vydrží pohánět na vzdálenost 1.600 km, což je výrazně více než dosavadní články. Po několika stovkách kilometrů je třeba doplnit vodu, což není až takový problém. S uvedením na trh počítá Phinergy v roce 2017. Při vybíjení se hliníková anoda rozpouští na hlinité kationy Al3+, rozpustné v zásaditém elektrolytu. Přes silně porézní katodu proniká kyslík ze vzduchu, kde se redukuje na hydroxylové ionty OH-. Při nabíjení probíhá vše opačně. Akumulátory pracující na tomto principu známe již dlouho, ale pro jejich fungování na vzduchu představuje zásadní problém oxid uhličitý v atmosféře. Proniká dovnitř do článku, rozpouští se v jeho elektrolytu a okyseluje ho, což může vést až ke vzniku sraženiny a úplnému zablokování chemických reakcí v něm. Tento zásadní problém se vědcům z Phinergy podařilo vyřešit. Pochopitelně se zatím nechlubí, jak to dokázali.

 
Odeslat komentář k článku "Konečně průlomový akumulátor pro elektromobily? "



Opište text z obrázku:

Odeslat článek "Konečně průlomový akumulátor pro elektromobily? " e-mailem

Diskuse/Aktualizace