Kapalnou látku pro absorpci vodíku připravil tým chemiků profesora Shih-Yuan Liua z University of Oregon v Eugene a University of Alabama v Tuscaloosa. Schéma jejího fungování vidíme na obrázku vlevo. Nová sloučenina by mohla představovat řešení problému, jak přepravovat velmi třaskavý vodík v nádržích automobilů poháněných tímto plynem. S kapalinou se dobře manipuluje a veškeré procesy lze urychlit jejím mícháním. Navíc na jednu její molekulu lze napojit až šest atomů vodíků, což je neobvykle mnoho. Zbývá ještě vyřešit, kde získávat v průmyslovém měřítku obrovské množství vodíku nutné pro pohon spalovacích motorů. Dosud se ho naprostá většina připravuje z ropy a zemního plynu, což není příliš vhodné, uvažujeme-li o vodíku jako o jejich alternativě. Lze ho sice získávat i elektrolyticky, to je ale velmi nákladný proces.
akademon.cz 3.12.2011: Zhaomin Hou z japonského Ústavu pokročilých studií (Advanced Science Institute) organizace RIKEN v městě Wako se svým mezinárodním týmem zvolili jiný přístup. Podařilo se jim vytvořit klastry z atomu molybdenu se čtyřmi atomy ytria. Vodík s nimi vytváří hydrid, a protože se jeho atomy váží i mezi jednotlivé atomy kovů, vznikne sloučenina o složení Y4MoH11. RIKEN je zkratkou ze slov Rikagaku Kenkjudžo, což znamená Fyzikálně-chemický výzkumný ústav. Založen byl v roce 1917 a sdružuje různě zaměřené ústavy a laboratoře.