Domy v Japonsku jsou obvykle menší a hůře vybavené než je běžný standard např. v USA. Pokud však vše půjde podle představ japonských výrobců elektroniky, japonské domy budou brzy podstatně "chytřejší". Společnost Macushita Electric představila nedávno ve své prodejně v Tokyu několik zcela originálních vybavení domů : Elektronickou toaletu, která průběžně analyzuje moč uživatelů a v případě vybočení z normy sama hlásí výsledky prostřednictvím Internetu rodinnému lékaři. Šatnovou skříň, která sama doporučuje vhodné oblečení kombinací údajů o aktuálním počasí se záznamy o uživatelově oblékacím stylu. V době, kdy je oblečení ve skříni, funguje tato skříň jako parní čistička, která oděvy průběžně udržuje čisté. Jídelní stůl, který se dotykem změní v plochou televizní obrazovku. Chladničku se zabudovanou kamerou, která umožňuje prostřednictvím mobilního telefonu (vybaveného MMS) dálkově z obchodu kontrolovat její obsah. Koupelnové zrcadlo, které pomocí infračervené kamery funguje zároveň jako diagnostické zařízení kvality vlasů a kůže uživatele a ihned doporučuje vhodné kosmetické ošetření. Kuchyňský rezervoár minerální vody,který mění její aktuální složení podle zvoleného programu. Zavedení těchto zařízení do běžného prodeje se očekává v nejbližší době.
A AKADEMON k tomu dodává : za situace, kdy 20% lidské populace nemá přístup k nezávadné pitné vodě je poměrně obtížné zbavit se pochybností, zda vývoj a očekávaný prodej uvedených zařízení je opravdu symbolem pokroku.