Internetová politika Howarda Deana

31.3.2004

Howard Dean se již před nějakou dobou vzdal kandidatury na presidenta Spojených států., avšak jeho kampaň na získávání finančních zdrojů založená na masivním využití Internetu zapůsobila mohutným dojmem v americké politice. Tato kampaň využívala pro získávání financování stejných triků, které již léta používají v USA komerční televizní stanice. Kandidát Dean také zavedl do kampaně masivní používán tzv. blogů (Web-logs), které přispělo k vytvoření kolektivního ducha i mezi jeho prostorově vzdálenými příznivci a objevil rovněž pro politiku potenciál stránek Meetup.com. (Meetup.com je nestranická webová stránka, která umožňuje lidem zajímajícím se o tutéž otázku se vzájemně vyhledat.) Bývalý manažer Deaovy kampaně Joe Trippi to komentoval slovy : „Veliká otázka on-line komunikace byla : když máte lidi napojené on-line pomůže vám to, abyste je přesvědčili, aby udělali ve svých komunitách i něco off-line ? Meetup.com ukázal,že ano !“

Uvedené zkušenosti ukazují, že využití Internetu v politice - jak se ostatně dalo tušit – nebude omezeno pouze na elektronické volby. Naopak Deanova kampaň může být pouze první vlašťovkou úplně nového politické stylu.

Odeslat komentář k článku " Internetová politika Howarda Deana "



Opište text z obrázku:

Odeslat článek " Internetová politika Howarda Deana " e-mailem

Diskuse/Aktualizace