Podle ověřených zpráv prodala společnost IBM celý svůj PC business čínské společnosti LENOVO (dříve známé jako Legend) za 1,25 miliard UDS. Částka bude splacena částečně v penězích, částečně v akciích LENOVO, v jejím důsledku se IBM stane vlastníkem 18,9% LENOVO, které bude moci po pět let vyrábět PC a notebooky pod značkou IBM. Tímto prodejem se LENOVO posunulo na třetí místo mezi výrobci PC na světě, hned za společnosti Dell a Hewlett-Packard. Ve svém dopise zaměstnancům PC divize odůvodnil Samuel J. Palmisano, předseda správní rady IBM od roku 2002 (který sám byl původně ředitelem této divize), její prodej slovy:“Prodej je součástí strategie společnosti, která se bude nadále zaměřovat na dodávky velkým vládním a průmyslovým zákazníkům. PC „business“ se svým charakterem stále více podobá oblasti domácí a spotřebitelé elektronik, kde je rozhodující hromadná výroba, agresivní cenová strategie a důraz na individuální uživatele a zákazníky.“
Analytik Mark Stahlman to vyjádřil méně diplomaticky : Palmisaro opouští business, kde je malý potenciál růstu, a soustřeďuje se na oblasti, které IBM umí nejlépe. PC business není oblastí s růstovým potenciálem.“ Podle řady prohlášení se zdá, že Palmisaro vidí budoucnost IBM spíše v poradenské oblasti, kde jsou podstatně vyšší marže. Číňané zřejmě vidí problém jinak.