IBM prodává svůj PC business Číňanům

13.12.2004

Podle ověřených zpráv prodala společnost IBM celý svůj PC business čínské společnosti LENOVO (dříve známé jako Legend) za 1,25 miliard UDS. Částka bude splacena částečně v penězích, částečně v akciích LENOVO, v jejím důsledku se IBM stane vlastníkem 18,9% LENOVO, které bude moci po pět let vyrábět PC a notebooky pod značkou IBM. Tímto prodejem se LENOVO posunulo na třetí místo mezi výrobci PC na světě, hned za společnosti Dell a Hewlett-Packard. Ve svém dopise zaměstnancům PC divize odůvodnil Samuel J. Palmisano, předseda správní rady IBM od roku 2002 (který sám byl původně ředitelem této divize), její prodej slovy:“Prodej je součástí strategie společnosti, která se bude nadále zaměřovat na dodávky velkým vládním a průmyslovým zákazníkům. PC „business“ se svým charakterem stále více podobá oblasti domácí a spotřebitelé elektronik, kde je rozhodující hromadná výroba, agresivní cenová strategie a důraz na individuální uživatele a zákazníky.“

Analytik Mark Stahlman to vyjádřil méně diplomaticky : Palmisaro opouští business, kde je malý potenciál růstu, a soustřeďuje se na oblasti, které IBM umí nejlépe. PC business není oblastí s růstovým potenciálem.“ Podle řady prohlášení se zdá, že Palmisaro vidí budoucnost IBM spíše v poradenské oblasti, kde jsou podstatně vyšší marže. Číňané zřejmě vidí problém jinak.

Odeslat komentář k článku "IBM prodává svůj PC business Číňanům "



Opište text z obrázku:

Odeslat článek "IBM prodává svůj PC business Číňanům " e-mailem

Diskuse/Aktualizace