Dvojtaktní motor, oblíbený pro svou jednoduchost, a tudíž nízkou hmotnost, se používá spíše pro pohon menších zařízení, protože silně znečišťuje životní prostředí a je nehospodárný. Spolu s výfukovými plyny díky jeho jednoduché konstrukci odchází nespáleno 25 až 35% paliva. Terry Turner, inženýr z Idaho National Inginnering and Environmental Laboratory, sestrojil rotační separátor, který z výfukových plynů oddělí nespálenou složku a umožní ji znovu použít. Výrazně tím vzroste hospodárnost a klesnou emise. Nevýhodou je vysoká cena, jež se má pohybovat pod 400 USD. Takové zařízení lze nepochybně použít u automobilových i motocyklových motorů, možná i u sněžných skútrů, avšak cena zahradního nářadí, jako motorové pily či sekačky trávy, kde hlavně najdeme dvojtaktní motory, by vzrostla na neprodejnou úroveň.
Michal Pokorný 22.7.2014: Nechte dvojtakty spát. Mám možnost patentovat nejlepší čtyřtakt? Není participační zájem. Tak jakápak diskuse. jen kecy,kecy a skutek utek. Bída !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!