Bateriokaroserie

13.6.2014

Zásadní překážkou rozvoje elektromobilů je, že nedisponujeme dostatečně lehkým a výkonným akumulátorem. O snížení hmotnosti kombinací akumulátoru a vlastní nosné konstrukce elektromobilu se snaží Eric Jacques se svými kolegy ze švédského KTH (Královské technické vysoké učení). Spojovacím prvkem by měla být uhlíková vlákna, běžný konstrukční materiál. Chtějí je využít jako jednu z elektrod lithiového článku. Jeho standardní součástí je uhlíková elektroda, do níž během reakce pronikají lithné ionty. Dochází sice ke změně jejich mechanických vlastností, nicméně vlastní uhlík se nespotřebovává. Nehrozí nám tedy, že během příliš dlouhé cesty se nosné části vozidla přemění na elektřinu a rozpadnou se. Ve prospěch této myšlenky svědčí i skutečnost, že mnoho materiálu je v elektrickém článku navíc, nepotřebujeme ho pro vlastní výrobu elektřiny. Je nutný pro to, aby se proudová hustota pohybovala v hodnotách přijatelných pro reálné materiály. Při příliš velké proudové hustotě by se článek mohl roztavit uvolňujícím se Joulovým teplem. Konečné provedení vůbec není jasné a bude zapotřebí ještě mnohých výzkumů. Myšlenka možná vypadá fantasticky, to ale létající stroje těžší vzduchu před 150 lety taktéž.

 
Odeslat komentář k článku "Bateriokaroserie "



Opište text z obrázku:

Odeslat článek "Bateriokaroserie " e-mailem

Diskuse/Aktualizace