I přes ekonomickou recesi a propad hi-tech průmyslu v posledních letech celkové používání Internetu neustále roste a elektronický obchod (e-commerce) se stále rozšiřuje robustním tempem. Tak to alespoň tvrdí "E-Commerce and Development Report" vydaný letošní Konferencí OSN o obchodu a rozvoji. Podle této studie hodnota zboží a služeb, prodaných prostřednictvím Internetu, dosáhne v tomto roce 2,3 miliardy USD, což znamená nárůst 50% oproti roku 2001, a pro rok 2003 predikuje dokonce částku 3,9 miliard USD. Tyto čísla jsou však relativně malá ve srovnání s údaji uváděnými pro m-commerce (pro celý svět) v roce 2002 : tržby 50 miliard USD ! Vedení v této oblasti si pro nejbližší tři roky patrně udrží Západní Evropa a Severní Amerika. Citovaná zpráva uvádí SMS a textové zprávy jako největší motory výnosů m-commerce; za nimi následují mikroplatby, finanční služby, logistika, informační služby a bezdrátový management klientských vztahů. Současně však zpráva varuje, že obavy z bezpečnosti a problémy s elektronickými platbami limitují rozvoj m-commerce.