Jak ukazují poslední výzkumy, televizní diváci v Evropě sahají mnohem raději po svých mobilních telefonech než po PC chtějí-li komunikovat s nyní stále populárnějšími interaktivními pořady, kde diváci svými hlasy ovlivňují výsledek (tzv. "reality show"). Většina současných pořadů tohoto typu umožňuje komunikaci prostřednictvím textových zpráv (SMS) a jejich podíl na hlasování se stále zvětšuje. Navíc informační pořady (zprávy) umožňují divákům posílat své komentáře, soutěžní pořady umožňují divákům soutěžit a hudební pořady umožňují objednávat textovými zprávami složení nabídky.
Trend SMS zpráv svázaných s televizními pořady představuje významný výnos pro provozovatele mobilních sítí a mnoho televizních pořadů je začíná považovat za významnou součást svého obchodního modelu. Poplatky za tyto SMS zprávy se zpravidla dělí tak, že 40 - 50 % zůstává mobilnímu operátorovi a zbytek se dělí mezi televizní stanici, produkční studio a společnost zpracovávající SMS zprávy. Například poslední série oblíbeného britského pořadu "Big Brother" "vygenerovala" 5.4 milionů SMS zpráv a z nich příjem 2.1 milionů USD. Holandská společnost Endemol, která program "Big Brother" produkuje, si dokonce vytvořila vlastní databázi uživatelů mobilních telefonů a podle předpovědí analytiků se chystá k ustavení přímého zúčtovacího systému, čímž by obešla operátora. Operátoři na tyto hrozby reagují mnohem otevřenějším přístupem k jednání o sdílení příjmů. A tak v průběhu času tato SMS komunikace pomalu mění samu podstatu televize : místo prezentace předem pevně stanovených programů stále větší množství programů reaguje na divácké vstupy. A AKADEMON k tomu dodává : "Budoucnost médií je velký obchod. Celé týmy vybavené nejtalentovanějšími mozky, všemi myslitelnými zdroji informací a fantastickou výpočetní technikou se snaží předvídat další vlny diváckého zájmu. Skutečnost je však nakonec zcela jiná a média i jejich diváci se vyvíjí samovolně ať říkají experti, co chtějí. Naštěstí."